fbpx

Jak koupit nemovitost na Tenerife

Jak koupit nemovitost na Tenerife

Jak koupit nemovitost na Tenerife

Jak probíhá proces koupě nemovitosti
na Tenerife

Tenerife se od roku 2016 stalo velmi vyhledávanou turistickou destinací, což způsobilo i vyšší zájem investorů o nemovitosti. Nemovitostní trh se tak zrychlil a přehoupnul se ze situace kdy bylo více prodávajících na jednoho kupujícího do opačného pólu, kdy máme více kupujících na jednu nemovitost.

Před výběrem nemovitosti

Před samotným výběrem nemovitosti ke koupi je proto vhodné mít již připravené finance na 10% zálohu, neboť pokud se Vám nějaká nemovitost zalíbí, je pak nutné jednat rychle.

Proto, abyste na Tenerife a prohlídky nemovitostí odlétali již připraveni, připravili jsme pro Vás stručný přehled o procesu koupě nemovitosti na Tenerife. Celým procesem Vás provede zkušený a certifikovaný realitní zprostředkovatel tak, aby pro Vás byl celý proces co nejjednodušší.

 

1. Daňové číslo

Prvním nutným krokem je získání tzv. N.I.E. čísla (Numero de Identificacion Extranjero). Jedná se daňové číslo poplatníka nerezidenta. Žádá se o něj osobně s cestovním pasem na místní policejní stanici, po vyplnění žádosti a úhradě správního poplatku. N.I.E. číslo Vám pak bude přiděleno do 3 pracovních dnů.

2. Bankovní účet

Druhým nutným krokem je otevření bankovního účtu na Tenerife, pro vypořádání nákupu nemovitosti a následně na převod médií.

3. Rezervační smlouva a výpis z katastru

Nyní se můžete pustit do výběru své vysněné nemovitosti. Jakmile najdete „tu svou pravou“, potvrdíte majiteli svůj zájem o koupi a v realitní kanceláři se podepíše jednoduchá rezervační smlouva se zálohou 1.000 €. Následně majitel nemovitosti jde vyžádat na katastr aktuální výpis z katastru nemovitostí (Nota-Simple), aby bylo možné ověřit, že je nemovitost právně v pořádku a bez závazků, zároveň je tam evidována informace, zda-li je možné nemovitost krátkodobě pronajímat či ne.

4. Závazná rezervační smlouva a rezervační poplatek

Pokud je nemovitost právně v pořádku, můžete se sepsat Závaznou rezervační smlouvu (Contract de Arras) a uhradit rezervační poplatek. Ten se pohybuje standardně v úrovni 10% z kupní ceny pro již stojící nemovitosti, až 20% pro off-plan nemovitosti (tj. před výstavbou). Rezervační poplatek je potřebné doplatit do 14 dnů. Dle španělského práva, pokud nastane na straně prodávajícího nějaký důvod a nemovitost nebudete moci koupit, musí vám prodávající vrátit zpět dvojnásobek zaplacené částky. Pokud však Vy nemovitost z jakéhokoliv důvodu nekoupíte, rezervační poplatek se nevrací.

5. Příprava financí pro doplacení

Následně máte 3 měsíce na přípravu financí pro doplatek kupní ceny (např. pro vyřízení hypotečního úvěru apod.) a poplatků spojených s koupí nemovitosti.

6. Poplatky spojené s koupí nemovistosti

Poplatky spojené s koupí nemovitosti, jež platí vždy kupující. Celkem se jedná se o náklady ve výši cca 10% z kupní ceny:

  • I.T.P. (daň z převodu nemovitosti)
  • Notářský poplatek – většinou
  • Poplatek za zápis do katastru nemovitostí
  • Převody médií
  • Zprostředkovatelská provize 2%

Novostavby podléhají ještě DPH v zákonné výši 7% z kupní ceny (není zahrnuto v 10% nákladech uvedených výše). DPH je však často uvedeno již v nabídkové ceně nemovitosti, obdobně jako v České republice.

7. Doplatek kupní ceny a poplatků

Jakmile jsou finance připravené, objedná se termín podpisu kupní smlouvy u notáře, kterému zároveň před tímto termínem převedete do úschovy ze svého španělského účtu peníze na doplatek kupní ceny + poplatky spojené s koupí. Budete-li potřebovat, je možné u notáře vyžádat předem návrh kupní smlouvy (borado) tak, abyste si jej mohli nechat přeložit do svého jazyka.

8. Podpis Kupní smlouvy

V domluvený termín se u notáře podepíše Kupní smlouva. Tak jako u nás musí obsahovat identifikaci prodávajícího i kupujícího, předmět koupě, kupní cenu a veškeré obchodní podmínky koupě. S sebou k notáři si musíte donést cestovní pas + své N.I.E. číslo.

9. Převod vody, elektřiny a připojení k internetu

Po podpisu kupní smlouvy se ještě převádí média (voda, elektřina) a zřizuje připojení k internetu. (Připojovací poplatky na média jsou již zahrnuty v 10% poplatků uvedených výše). V případě nákupu přes naši realitní kancelář Vám tyto služby zařídí na klíč spolupracující paní notářka a vy se tak o nic nemusíte starat).

10. Zápis vlastnictví v katastru nemovitostí

Zhruba do 1 – 3 měsíců Vám katastrální úřad (Registro de la Propiedad) zapíše vlastnictví k nemovitosti do katastru nemovitostí a můžete si vyzvednout svůj Výpis (poplatek cca 35€).

Podívejte se na další nabízené lokality

Kontaktujte nás

15 + 12 =